Organisatie en samenwerking

Scholengroep

Dalton Rotterdam Palmentuin vormt een scholencluster met Montfort College, Het Zuiderpark College, MAVO Centraal, Driemaster, De Lis, Het Podium, De Regenboog, Het Spectrum en de Buskesschool. Binnen dit cluster werken we samen aan een nog betere onderwijskwaliteit voor leerlingen in Rotterdam.

SARO

#wijzijnSARO
Dalton Rotterdam Palmentuin is één van de 52 scholen van stichting SARO (Samen Ambitieus Rotterdams Onderwijs). SARO is het resultaat van gebundelde krachten van Kind en Onderwijs Rotterdam en LMC Voortgezet Onderwijs. Onze gezamenlijke ambitie is: Elk kind, elke kans! Met goed onderwijs voor kinderen en jongeren van 0 tot 18 jaar leggen wij de basis. Voor nu én voor later. Onze kindcentra, 52 basis- en middelbare scholen en zorg- en expertisecentrum zijn met elkaar verbonden in gemengde schoolclusters. Dat is uniek in Nederland. Onze kleinschalige scholen zijn fijne ontmoetings- en oefenplaatsen, verankerd in de wijken. Het scala aan schoolprofielen maakt SARO veelkleurig en veelzijdig. Net als onze mooie, dynamische stad Rotterdam.

Samenwerkingspartners

Dalton Rotterdam Palmentuin werkt oa samen met:

• Islemunda , Podium van IJsselmonde ( www.islemunda.nl )
  • Jeugdtheater Hofplein
  • Codarts , opleiding docent dans ( www.codarts )
  • Albeda College ( www.albeda.nl ). Met het Albeda College heeft SARO een samenwerkingsovereenkomst.
  • Aafje Meerweide